Cómo Como: El primer festival Foodie Healthy de Catalunya Showcookings, tallers per petits i grans, xerrades, tastets i un munt d’activitats seran els dinamitzadors de la primera edició del Cómo Como Festival

Cartell promocional del festival Cómo Como

Article publicat: Maig 2016
  
Aquest cap de setmana se celebra, al recinte del Tecnocampus de Mataró, la primera edició del festival Cómo Como. Un esdeveniment gratuït, organitzat per l’equip de la revista digital Etselquemenges, que pretén acostar el món de l’alimentació saludable a l’univers sibarita dels foodies i els gourmets.
 

Showcookings, tallers per petits i grans, xerrades, tastets i un munt d’activitats seran els dinamitzadors d’un esdeveniment ple de vida, que té com a un dels seus objectius demostrar que, amb una alimentació sana, també es pot gaudir de la bona cuina. Parlem amb la Núria Coll, la maresmenca encarregada de la seva direcció perquè ens n’expliqui una mica millor tant la seva filosofia com la seva organització.

És important que pugui venir un foodie que tasti, per exemple, un entrepà de fajol i que se sorprengui de com de deliciós pot ser el menjar saludable.

Què és el festival Cómo como?

Doncs bàsicament un esdeveniment dedicat a la gastronomia saludable, que pretén desmuntar una mica els mites encarcarats i pràcticament místics que sempre han anat associats als moviments d’alimentació responsables. Un espai on reivindicar els valors d’un sector a l’alça, i on gaudir com a autèntics foodies d’un tipus de cuina potser desconeguda pel gran públic, però estem convençuts que molt atractiva.

Cartell del Festival Cómo Como
Fotografia: Cómo Como Festival

Què hi trobarà el visitant?

Un espai per estar a gust amb la família o els amics, on les persones que hi estiguin interessades podran aprendre sobre nutrició o dietètica a través de xerrades o showcookings; i on les persones que simplement vulguin fer una mica el xafarder podran passar una bona estona tastant plats creatius o passejant una mica entre les nostres paradetes mentre donen una ullada a les activitats que anem organitzant. Volem que qualsevol perfil de persona hi pugui passar una bona estona.

 

La idea és la de venir a fer un tastet amb la família?

Sí, en bona part. Per nosaltres és important que pugui venir un foodie o una persona enamorada del bon menjar que tasti, per exemple, un entrepà de fajol com els que prepara en Xavier Barriga del Turris, i que se sorprengui de com de deliciós pot ser el menjar saludable. Que el contempli com a opció a una dieta que no té per què seguir les pautes d’un nutricionista.
 

Després, també tenim tot l’apartat més professional que us comentava, amb conferències destinades a persones que ja sàpiguen de què va el tema i que evidentment són un dels pilars del festival. Però la nostra meta és mirar de ser el més democràtics possible. Demostrar que es pot ser foodie i a la vegada healthy.

Bossa promocional del festival Cómo Como
Fotografia: Cómo Como Festival

D’on neix el concepte de foodie healthy?

Podríem dir que és un concepte que va néixer una mica amb la revista i amb tot el projecte de Etselquemenges. La nostra meta des del principi va ser demostrar que érem persones normals que es preocupaven per menjar de manera sana, equilibrada i responsable, però que, al cap i a la fi, érem persones normals.
 

Restaurants com el Noma, que sempre està lluitant amb el Celler de Can Roca per ser el millor del món, o com el Flax&Kale o el Green Spot de Barcelona ens han anat demostrant que no ens equivocàvem, i tendències com la del SlowFood de mica en mica ens ha anat donant la raó. I han fet possible que, després de 5 anys de projecte amb la revista, hàgim pogut saltar a organitzar un festival com el que farem aquest cap de setmana al Tecnocampus.

 

Per acabar, et veus en cor de recomanar-nos algun apartat especial del festival?

Buf, és molt difícil. Perquè tindrem des d’empreses d’electrodomèstics saludables fent demostracions dels seus productes fins a autèntiques referents del sector, com la Carla Zaplana, que aquest Sant Jordi ha tret un llibre supervendes, fent xerrades.
 

Passant per tallers per nadons, per nens, un espai pels esportistes… Potser per citar-ne un, destacaria la zona del festival dedicada als Locávoros. Una tendència dels Estats Units no gaire coneguda, de persones que només consumeixen productes que no es trobin a un radi superior de 160 quilòmetres de la seva residència. Una tendència propera a l’SlowFood, que busca afavorir al pagès local i premiar l’economia del mateix país, i que la veritat és que val la pena descobrir.


Els millors restaurants vegetarians del Maresme

Els millors restaurants vegetarians del Maresme